Udmeldelse / nedgradering af medlemskab!

Til orientering og for at undgå unødvendige misforståelser gengives herunder et uddrag fra vedtægterne:

Udmeldelse eller ønske om ændring af medlemskategori skal meddeles skriftligt til klubbens sekretariat senest den 30. november for det kommende kalenderår. Ved senere udmeldelse eller ønske om ændring af medlemskategori gælder denne/dette først fra det efterfølgende år.

Den skriftlige meddelelse må gerne være på e-mail – men udmeldelsen er ikke gældende, hvis ikke den som udmelder sig har modtaget en kvittering på sin udmeldelse fra sekretariatet.

Der kan være mange gode grunde til at udmelde sig eller overgå til passivt medlemskab:
Sygdom, brækket ben, udlandsrejser, er flyttet, studiestart, dårlig økonomi, har ikke spillet i år, bruger aldrig banen, har mistet lysten/interessen osv. osv.

Men svaret er det samme til alle!

Det er ikke et spørgsmål om ret eller rimelighed eller forståelse på det personlige plan, men alene et spørgsmål om korrekt adfærd og fuldstændig overholdelse af bestyrelsens og sekretariatets lovmæssige arbejdsgrundlag og rammer: klubbens vedtægter.

Alle medlemmer bør være bekendt med de gældende vedtægter vedr. medlemskab af Hedensted Golf Klub.

Husk derfor

Medlemmer, der ønsker at opsige deres medlemskab eller ønsker at nedgradere medlemskab med virkning fra 1. januar, skal meddele dette skriftligt (gerne e-mail) til sekretariatet senest 30. november. Man kan ikke udmelde sig eller nedgradere medlemskab i løbet af året. Alle udmeldelser eller ønske om nedgradering af medlemskab skal ske skriftlig.

En udmeldelse eller nedgradering af medlemskab er ikke registreret før I skriftlig har meddelt dette til sekretariatet og skriftlig har modtaget en bekræftelse fra sekretariatet. Man kan ikke udmelde sig ved at holde op med at betale kontingent.

Opgradering af medlemskab kan ske ved henvendelse til klubbens sekretariat – gerne via e-mail. Opgradering af medlemskab kan ske hele året, så længde der ikke er venteliste for at komme ind i klubben.