Baneservice

I HGK ønsker vi at både medlemmer og gæster får gode golfoplevelser på banen. Baneservice er en af vejene til at nå dette mål.

Formålet med baneservice

Baneservice skal vejlede, servicere, rådgive og hjælpe medlemmer og gæster, så regler og etikette for spil og ophold på området følges til gavn for alle.

Herunder bl.a.:

– Bidrage til at sikkerheden er i top
– Vejleder til at sikre godt flow på banen, så unødig ventetid kan undgås.

Opfordre til at der lukkes igennem, hvis man ikke kan følge med den forangående bold
Baneservice kan opfordre bolde til at slå sig sammen
– Guide og hjælpe medlemmer og gæster så de føler sig velkomne
– At der passes på banen, bl.a. sikre at alle lægger tørv på plads og retter nedslagsmærker på green

Baneservice har følgende opgaver

– Besvare spørgsmål
– Sælge forfriskninger (ikke obligatorisk)
– Kontrollere om der er korrekt registrering i Golfbox, eller om gæster har betalt greenfee
– Ved behov, opfordre til øget spillehastighed ved at lukke hurtigere bolde igennem eller slå bolde sammen

Der kører baneservice primært i weekender, helligdage og udvalgte hverdage i sæsonen.

Baneservice udføres efter instruktion af frivillige klubmedlemmer. Baneservicepersonalet er af Bestyrelsen bemyndiget til at udføre baneservice, i henhold til aftalte retningslinjer.

Udførelsen af Baneservice forventes gennemført på en venlig og imødekommende måde.

Baneservice kan om nødvendigt bortvise en spiller hvis:

  • Spilleren ikke har spilleret til banen.
  • Spilleren gentagne gange ikke retter sig efter en given påtale fra Baneservice.
  • Spilleren er skyldig i en grov overtrædelse af de til enhver tid gældende etikette-, ordens- eller lokaleregler for spil på banen og banens brug.

Rapportering

Baneservice rapporterer eventuelle overtrædelser til klubbens Manager eller koordinator for baneservice, der efterfølgende tager stilling til et evt. videre forløb.

Kontakt/koordinator

Dorthe Fuglsang – medlem af bestyrelsen – er kontaktperson og står for koordinering af baneservice.

Tlf: 91316024 – Email: fuglsangdorthe@hotmail.com

 

Praktiske informationer vedr. baneservice:

Nedenstående information er en hjælp til dig der skal køre baneservice. Hvis der skulle opstå problemer er der en kontaktperson ud fra hvert område du kan kontakte.

Hvis du har generelle spørgsmål kan du kontakte Dorthe Fuglsang tlf. 91316024.

OmrådeInformationKontakt
BuggyDer er booket en buggy til formålet – Nøglen findes i en kuvert i skabet lige udenfor kontoret. Der findes ligeledes et skilt der kan sættes i ruden.
Salg af forfriskningerKasse med drikkevarer og snacks kan hentes i Caféen. Kun MobilePay muligt (direkte til caféen).Café: 40260675
(ring evt. dagen i forvejen)
Kørsel på banenTilstræb at forstyrre mindst muligt – et godt tip vil være at køre rundt på banen modsat spilleretningen.
Det er også en god ide at tage en runde på korthulsbanen.
Tips til at lukke bolde igennemPar 3 hullerne er typisk nemmest at lukke igennem på.
Boldene slår ud sammen og fortsætter sammen til green, herefter putter bolden der lukkes igennem.
Spillere på banenDu kan finde listen over spillere i din golfbox:
1. Gå til tidsbestilling
2. Vælg ”Vis udløbne tider”
Du kan nu se bekræftede (og dermed betalende) spillere på banen.
VagtDet forventes at en vagt vil dække 2-4 timer på det tidspunkt på dagen hvor der er den højeste belægning.
Eksempel:
9.00 Ankomst
9.00-10.30 – hjælp/service i/ved klubhuset
10.30-12.00 – Service på banen
RapporteringHar i oplevelser på banen der giver anledning til opfølgning, kan i efterfølgende kontakte Morten eller DortheMorten
Dorthe