Sæsonen lakker desværre mod enden, og vi kan se tilbage på en rigtig god sæson, hvor vores baner har stået rigtig fint, og hvor vejret egentlig også har været til den gode side.
Inden det bliver alt for meget efterår og vådt, så skal vores greenkeeperstab udføre det sidste banearbejde for i år, og det vil bl.a. foregå på greens, og der vil også være eftersåning samt tilførsel af sand på fairways.
Vi ved godt, at det vil betyde en forringelse af kvaliteten i en periode, og det kan virke “tåbeligt”, når vores greens er gode og sunde. Men det er med det lange lys på, så vi kan sikre os en fremtid med kontinuerlige gode og sunde forhold herunder greens, forgreens, fairways og teesteder.
Planen er foreløbig, at der arbejdes på greens i morgen torsdag og igen på fredag, og her vil I som spiller opleve uens forhold alt afhængig af, hvor langt keeperne er i deres arbejde.
I næste uge er der planlagt eftersåning, men det er endnu for tidligt at sige dage, da vejret er den værste modspiller eller den bedste medspiller.
Vi håber på jeres forståelse og takker for jeres tålmodighed.
Med venlig hilsen
Greenkeeperteamet i Hedensted Golf Klub

